اهمیت مصرف پروتئین و گوشت برای ورزشکاران

مصرف گوشت برای ورزشکاران

 آیا غذاهای گیاهی می توانند مواد مغذی مناسب را به مقدار کافی برای جایگزینی مواد مغذی تخلیه شده در طول فعالیت بدنی شدید تامین کنند؟ هدف از این مقاله، بررسی میزان اهمیت مصرف گوشت و پروتئین حیوانی بر عملکرد بدنی ورزشکاران است.

همانطور که هیچ سبزی یا میوه ای به تنهایی نمی تواند تمام مواد مغذی حیاتی را تامین کند، هیچ نوع گوشتی نیز نمی تواند تمام پروتئین، ویتامین های B، روی و آهن لازم برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل را تامین کند. تنوع انواع گوشت است که مجموعه ای از مواد مغذی لازم برای یک رژیم غذایی مناسب را فراهم می کند.

این مقاله مخصوص افرادی است که به طور منظم فعالیت‌های ورزشی دارند.

اهمیت مصرف گوشت و پروتئین برای ورزشکاران

یکی از دلایل اصلی اهمیت بالای مصرف گوشت در رژیم غذایی ورزشکاران، محتوای پروتئین استثنایی آن است. پروتئین به عنوان بلوک ساختمانی برای ترمیم و رشد عضلات عمل می کند. گوشت، اعم از گوشت مرغ، بوقلمون یا گوشت گاو بدون چربی، منبع کاملی از پروتئین با کیفیت بالا، حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز بدن است که به ترمیم بافت‌های عضلانی و بهبود کلی بدن پس از تمرین‌های شدید کمک می‌کند.

فعالیت های ورزشی سخت، منجر به تجزیه فیبرهای عضلانی می شود. پروتئین غنی گوشت به ترمیم این فیبرها، افزایش ریکاوری عضلانی و رشد ماهیچه های بدون چربی کمک می کند که این نه تنها قدرت و استقامت ورزشکار را بهبود می بخشد، بلکه به دلیل بهبود فیبرهای عضلات، خطر آسیب دیدگی را نیز کاهش می دهد.

مزایای مصرف گوشت برای ورزشکاران

گوشت یک غذای غنی از مواد مغذی است، به این معنی که حاوی مجموعه ای از مواد مغذی ضروری در بخش نسبتاً کمی است چنین غذایی به ویژه برای ورزشکارانی که نیاز به مصرف مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی در محدوده کالری دریافتی خود دارند تا نیازهای بدنی مورد نیاز خود را برآورده سازند، سودمند است.

دقیقاً چه چیزی “گوشت قرمز” در نظر گرفته می شود؟

گوشت ها بسته به میزان میوگلوبین موجود در ماهیچه های حیوان به دو دسته سفید یا قرمز تقسیم می شوند.

گوشت قرمز دارای مقادیر بالایی از میوگلوبین است و از پستاندارانی از جمله بره، گوساله، گاو و خوک برداشت می شود.

چند دلیل برای اینکه ورزشکاران باید گوشت قرمز بخورند:

منبع خوب پروتئین با کیفیت بالا: 

پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای همه ورزشکاران است که مسئول حفظ و توسعه گروه های مختلف عضلانی، استخوان ها و سایر اندام ها است.

9 آمینو اسید ضروری که ورزشکاران برای ترمیم بافت عضلانی و دستیابی به عملکرد مطلوب به آن نیاز دارند در پروتئین گوشت موجود است. آمینو اسیدها، بلوک‌های سازنده پروتئین‌ هستند که برای حفظ تعادل نیتروژن بدن، رشد سلول‌ها و کمک به ترمیم ماهیچه‌ها بسیار مهم هستند. گوشت، به‌ویژه گزینه‌های بدون چربی، طیفی از اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری را ارائه می‌دهد که در سنتز آنزیم‌ها، هورمون‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی مورد نیاز است.ناگفته نماند که این پروتئین ها نقش مهمی در حفظ عملکرد سیستم ایمنی ما دارند

سیری:

از آنجایی که گوشت قرمز سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه است، متابولیزه کردن تمام محتویات آن به بدن زمان بیشتری می‌برد و باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. اگر ورزشکاری هستید که سعی می‌کنید وزن کم کنید، گوشت قرمز می‌تواند به شما کمک کند وزن خود را مدیریت کنید.

منبع عالی از مواد مغذی و مواد معدنی:

به غیر از پروتئین، گوشت قرمز منبع عالی دیگر مواد معدنی مهم مانند روی، ویتامین B12، B3 و B6، آهن، فسفر و غیره است. این ویتامین ها برای متابولیسم انرژی، عملکرد سیستم عصبی و سنتز گلبول های قرمز حیاتی هستند. ورزشکاران نیاز مداوم به انرژی دارند و ویتامین های گروه B، تبدیل غذا به انرژی را تسهیل می کند و در نتیجه استقامت و عملکرد را افزایش می دهد.

چربی های سالم: 

علیرغم آنچه باور عمومی می گوید، گوشت قرمز حاوی چربی سالم نیز هست. مطالعات انجام شده بر روی گوشت گاو و بره استرالیایی نشان داده است که گوشت قرمز در واقع دارای چربی های اشباع نشده امگا 3 است. ممکن است به اندازه امگا 3 موجود در ماهی نباشد، اما گوشت هم چربی بدی نیست ضمن اینکه ماهی های چرب مانند سالمون و قزل آلا منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده اند. این چربی‌های سالم در کاهش درد عضلانی، التهاب و خطر بیماری‌های مزمن نقش دارند و به بهبود بهبودی و سلامت طولانی‌ مدت ورزشکار کمک می‌کنند.

گوشت قرمز مملو از آهن است:

تحقیقات اخیر نشان می دهد که ورزشکاران 30 درصد بیشتر از افراد غیر ورزشکار به آهن نیاز دارند. تخمین زده می شود که 30 درصد از ورزشکاران مرد و 80 درصد از ورزشکاران زن ممکن است دچار کمبود آهن باشند. گوشت قرمز مملو از آهن است که در تولید هموگلوبین ضروری است. هموگلوبین به تولید گلبول های قرمز کمک می کند که به انتقال اکسیژن به قسمت های مختلف بدن کمک می کند. اکسیژن در روند ریکاوری ورزشکار در طول بازی ها و تمرینات مهم است.

اگرچه مصرف بیش از حد گوشت قرمز مطمئناً خطرناک است، اما خوردن مقدار مناسب آن می تواند به پیشرفت ورزشکار و بهبود عملکرد او کمک کند. افراد مختلف به منابع غذایی متفاوتی نیاز دارند.

برای اطمینان از اینکه بهترین نتیجه را از غذای خود دریافت کنید، از پزشک یا یک متخصص تغذیه معتبر، در مورد نوع رژیم غذایی که باید مصرف کنید راهنمایی بگیرید.

نتیجه گیری:

نقش گوشت در رژیم غذایی ورزشکاران غیرقابل انکار است. پروتئین موجود در آن به ترمیم و رشد عضلات کمک می کند، آهن از انتقال اکسیژن و تولید انرژی پشتیبانی می کند، ویتامین های B به متابولیسم و ​​عملکرد سیستم عصبی کمک می کند و اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش التهاب کمک می کند. گنجاندن گزینه های گوشت بدون چربی و متنوع در رژیم غذایی ورزشکاران می تواند منجر به بهبود عملکرد کلی بدن شود. با این حال، ایجاد تعادل غذایی و مشورت با یک متخصص تغذیه برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای غذایی فردی و حفظ سلامت کلی و پایداری ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌بندی ها

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.